راهنمای خدمت نمونه گیری در محل

به منظور رفاه حال بیماران محترم و در نظر گرفتن شرایط بیمار، پرسنل مجرب آزمایشگاه بوعلی قم برای نمونه گیری به منزل یا محل کار مراجعین اعزام می شوند. خدمات نمونه گیری در منزل برای بیماران بستری یا ناتوان نیز قابل انجام می باشد.

نکات قابل توجه:

  • لازم است مراجعین درخواست خود را حداقل 48 ساعت قبل از زمان مورد نظر ارسال نمایند.
  • برای انجام نمونه های اورژانسی از روش های تماس تلفنی و طریق واتس‌آپ / تلگرام استفاده نمایید.
  • برای انجام و پیگیری نمونه گیری در محل به هیچ وجه به مشاوره آنلاین سایت پیام ندهید.
  • مراحل نمونه گیری مراجعین در محل شامل مراحل پذیرش، نمونه گیری و جوابدهی، به صورت زیر می باشد:

پذیرش

درخواست پذیرش می تواند به صورت های زیر صورت گیرد:

الف) پذیرش اینترنتی

مراجعین می توانند بدون نیاز به حضور در آزمایشگاه، پذیرش و درخواست نمونه‌گیری در محل مورد نظر خود را از طریق فرم ذیل ارسال نمایند، تا همکاران  نمونه گیر ما در آزمایشگاه دراسرع وقت و پس از هماهنگی با ایشان برای گرفتن نمونه مراجعه نمایند.

فرم ثبت نام نمونه گیری در محل

ب) تماس تلفنی

این کار از طریق تماس تلفنی با شماره تلفن 02591009191 امکان پذیر است. لازم است تصویر درخواست پزشک از طریق تلگرام یا واتس اپ به شماره (9123 773 935 98+) آزمایشگاه ارسال شود تا برای هر نوع آزمایش درخواستی پذیرش صورت گیرد و توضیحات لازم در ارتباط با شرایط آزمایش از سوی آزمایشگاه به بیمار داده شود. بدنبال تماس تلفنی با فرد درخواست کننده، آدرس بیمار ثبت می گردد و بلافاصله به منظور تائید با شماره اعلام شده تماس گرفته می شود و شرایط انجام آزمایش توضیح داده شده، نام و ساعت حضور فرد نمونه بردار در منزل هماهنگ می شود. نسخه پزشک هنگام نمونه برداری در منزل توسط فرد نمونه بردار اخذ می گردد.

ج) پذیرش از طریق واتس‌آپ 

مراجعین محترم از طریق مکاتبه با آزمایشگاه به شماره (9123 773 935 98+) می‌توانند درخواست خود را عنوان نمایند. مسئول مربوطه پس از دریافت درخواست شما، موضوع را به بخش پذیرش اطلاع داده و پرسنل پذیرش طی تماس تلفنی با بیمار و یا همراه بیمار مطابق بند ب کار را انجام خواهند داد.

د) مراجعه حضوری همراه بیمار

همراه بیمار با در دست داشتن نسخه پزشک به آزمایشگاه مراجعه کرده و پرسنل پذیرش مطابق درخواست پزشک، پذیرش را انجام داده و توضیحات لازم در ارتباط با شرایط آزمایش به همراه بیمار منتقل می گردد. سپس تلفن ثابت و آدرس بیمار ثبت شده، هزینه آزمایش دریافت گردیده و در نهایت نام و ساعت حضور فرد نمونه بردار مشخص می گردد.

 

نمونه گیری

بر اساس زمان هماهنگ شده برای نمونه برداری، فرد نمونه بردار وسایل و ظروف نمونه برداری لیبل شده را با وسایل احتمالی مورد نیاز آماده کرده و ضمن هماهنگی با مسئول نمونه برداری و ثبت ساعت خروج از آزمایشگاه راس ساعت هماهنگ شده در محل نمونه برداری از بیمار حاضر می گردد.

نمونه بردار در هنگام رسیدن به درب منزل بیمار خود را معرفی کرده و نمونه برداری را انجام می دهد و پس از اطمینان از شرایط مطلوب بیمار، نمونه ها را در اسرع وقت و مطابق شرایط استاندارد به آزمایشگاه منتقل می نماید. نسخه پزشک توسط فرد نمونه بردار در منزل دریافت شده و قبض پذیرش تحویل بیمار و یا همراه بیمار می گردد.

هزینه های آزمایش و نمونه برداری در منزل شامل موارد زیر است:

  • هزینه آزمایش ها مطابق با آخرین تعرفه خدمات آزمایشگاهی مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
  • هزینه نمونه گیری مطابق با تعرفه خدمات آزمایشگاهی و با توجه به محدوده آدرس ثبت شده در فرم درخواست نمونه گیری در منزل

 

جوابدهی

نتایج آزمایش در اسرع وقت به روش های ذیل می تواند در اختیار بیمار قرار گیرد:

  • به صورت حضوری با ارائه قبض پذیرش
  • مشاهده از طریق وب سایت (جواب دهی آنلاین)
  • ارسال با پیک (هزینه ارسال با پیک با بیمار می باشد)
  •  ارسال از طریق تلگرام
  •  ارسال از طریق واتس آپ

* لازم به ذکر است برای تحویل جواب در موارد فوق می بایست بیمار هیچگونه بدهی به آزمایشگاه نداشته باشد.

 

قوانین و مقررات سرویس نمونه گیری در محل

لطفاً جهت درخواست نمونه گیری در محل به موارد زیر دقت نمایید:

  • سرویس نمونه‌گیری در محل در روزهای کاری آزمایشگاه فعال بوده و متقاضیان لازم است درخواست خود را حداقل 24 ساعت قبل از زمان مورد نظر ثبت نمایند.
  • براساس نوع آزمایش مورد نظر، فرد متقاضی نمونه‌گیری در محل باید شرایط پیش از انجام آزمایش را دارا باشد.
  • جهت انجام نمونه‌گیری در محل، لازم است مکان مناسبی معرفی گردد تا همکاران ما و فرد نمونه‌دهنده امکان انجام فعالیت‌های مورد نیاز را داشته باشند.
  • یکی از شرایط اصلی استفاده از تعهدات بیمه‌ای (پایه – تکمیلی)، داشتن نسخۀ معتبر می‌باشد. همکاران ما حتماً نسخۀ آزمایش شما را بررسی دقیق و کامل می‌نمایند و نسخه می‌بایست مخدوش نبوده و عاری از هرگونه خط خوردگی باشد. داشتن مهر معتبر پزشک (متناسب با آزمایش، پزشک عمومی یا متخصص مورد نیاز است)، تاریخ دقیق و غیره از شرایط نسخۀ مورد قبول است.