بخش تشخیص مولکولی

این بخش در بهار سال 1386 فعالیت خود را به عنوان « اولین مرکز تشخیص مولکولی در استان قم » آغاز نمود. اکنون پس از سیزده سال تلاش و پشتکار، در فضایی مجزا و کاملاً استاندارد به همراه کادر مجرب و دستگاه های جدید و پیشرفته، بهتر و توانمند تر از گذشته آماده ارایه خدمت به مراجعین محترم می باشد.

هم اکنون در این بخش ​انواع روش های تشخیص مولکولی – از PCR کلاسیک تا Microarray (ریزآرایه) ، مولتی پلکس، فلوسایتومتری و اسیدآمینه – انجام می شود و آزمایش های مرتبط با ویروس، باکتری، قارچ، انگل و همچنین ژنتیک به روش مولکولی و کشت سلولی بر روی نمونه های انسانی و غیر انسانی با کیفیت بالا قابل اجراست.

از آن جایی که تشخیص مولکولیِ درست و دقیق نیازمند تخصص و تجربه فراوان می باشد، این بخش با به کارگیری افرادی با تخصص های گوناگون و هماهنگ با متخصصین بالینی و آزمایشگاهی، توانسته است اعتبار روزافزونی را در بخش تشخیص مولکولی در استان قم کسب نماید. همچنین بخش پیگیری و کنترل کیفی آزمایشگاه، با هماهنگی و تبادل اطلاعات با پزشکان و بیماران سعی در ارتقاء سطح کیفی جواب ها و مطابقت آن با استاندارد های روز دنیا را دارد.

مراجعین گرامی و همکاران محترم می توانند لیست کامل آزمایش های بخش تشخیص مولکولی که در آزمایشگاه تشخیص پزشکی بوعلی قم پذیرش و انجام می گیرد را با دانلود فایل زیر مشاهده نمایند.

آزمایش های بخش تشخیص مولکولی

 

 

اتاق Post-PCR بخش تشخیص مولکولی

 

دستگاه فلوسایتومتری

 

اتاق استخراج بخش تشخیص مولکولی

 

دستگاه HPLC

 

دستگاه آنالیز خودکار اسیدآمینه

 

اتاق کشت تمیز (Clean Room)