دلایل لرزش دست ها

لرزش دست عارضه خطرناکی نمی‌باشد اما می‌تواند برخی فعالیت‌های عادی شما را با مشکل روبه‌رو کند پس بهتر است علت لرزش را بیابید تا بتوانید برای درمانش اقدام کنید

چرا دست‌هایم می‌لرزد؟

افراد بسیاری هستند که در طول زندگی خود چندین بار لرزش دست را تجربه کرده اند، درست است که این عارضه به خودی خود برای زندگی فرد گزینه خطرناکی نیست و در اغلب موارد به دلایل ساده رخ می دهد، اما در برخی موارد کار‌های روزمره فرد را با مشکلاتی مواجه می کند و همچنین می‌تواند نشانه هشدار اولیه بروز برخی شرایط عصبی و بیماری‌های جدی باشد و از این رو دانستن دلایل بروز عارضه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

لرزش دست یک بیماری عصبی است و احتمال دارد به دلایل مختلفی بروز پیدا کند و برخی از بیماری‌های شناخته شده عصبی نظیر بیماری‌های مخچه‌ای، پارکینسون، پرکاری تروئید و… ممکن است با لرزش دست همراه باشند. برحسب نوع لرزش می‌توان این بیماری‌های عصبی را مشخص کرد،اینگونه نیست که لرزش دست یک علت به خصوص داشته باشد و ممکن است به دلایل مختلفی دچاراین عارضه شویم.

لرزش دست در زمینه برخی از بیماری‌ها مغزی و عصبی نظیر بیماری‌های مخچه‌ای، پارکینسون، پرکاری تروئید و… بروز پیدا می‌کند و همچنین ممکن است براثر مشکلات عصبی و ناراحتی‌های فکری دچار این عارضه شویم و به علاوه کمبود قند خون نیز ممکن است با لرزش دست همراه باشد.

به طور کلی لرزش دست یک علامت است نه یک بیماری و به همین دلیل ما باید با توجه نوع لرزش دست علت آن را تشخیص دهیم و مانع از برو این عارضه شویم.

 

منبع:

میزان