حقایقی راجع به سفیدشدن موها

گفته می شود که موهای زن تاج شکوه اوست. دیر یا زود ، این تاج خاکستری می شود. اکنون با تصمیمی روبرو هستید. موهای خاکستری را با رنگ کردن پنهان کنید، یا یک موی سفید داشته باشید؟؟؟؟ هر کدام را که انتخاب می کنید، بد نیست تا حقایق مربوط به موی سفید خود را بدانید تا موهای شما حالت ظاهری و زیبایی خود را حفظ کنند. برای مطالعه ی این حقایق، لطفاً مقاله زیر را مطالعه کنید.

دلیل سفید شدن موها

فولیکول های موی شما سلول های رنگدانه ای دارند که ملانین را تولید می کنند، ملانین ماده شیمیایی است که به موهای شما رنگ می بخشد. با افزایش سن ، این سلول ها شروع به مردن می کنند. بدون رنگدانه، رشته های جدید مو روشن تر می شوند و سایه های مختلفی از خاکستری ، نقره ای و در نهایت سفید به خود می گیرند. هنگامی که یک فولیکول تولید ملانین را متوقف کرد، دیگر رشته های موی رنگی ایجاد نمی کند.

سفید شدن موها چه زمانی و چرا اتفاق می افتد؟

ممکن است شغل پر استرس یا اطرافیان بی ادب خود را مقصر موهای سفید خود بدانید، اما باید بدانید که این ژن های شما هستند که تا حدی زیادی زمان و سرعت سفیدشدن موهایتان را تعیین می کنند. بنابراین اگر هر یک از والدین شما در 30 سالگی اش، سری با موهای سفید داشته ، به احتمال بسیارزیادی شما هم مثل او خواهید شد.

نقش نژاد در سفید شدن موها چقدر است؟

به طور متوسط ​​، موی سفیدپوستان از اواسط 30 سالگی شروع به سفید شدن می کند. موی آسیایی ها از اواخر دهه 30 شروع به سفید شدن می کند و رنگ موهای آمریکایی های آفریقایی تبار معمولاً تا اواسط دهه 40 عمرشان تغییری نمی کند.

سفید شدن زودرس موها چیست؟

موی برخی از افراد 10 سال یا بیشتر زودتر از حد معمول سفید می شود. اگر زودتر از سنی که در ادامه خواهیم گفت، موهایتان سفید شود، شما دچار سفیدی زودرس موها شده اید. 20 سالگی برای سفیدپوستان، 25 سالگی برای آسیایی ها و 30 سالگی برای آمریکایی های آفریقایی تبار

آیا مشکلات سلامتی، باعث سفید شدن مو می شوند؟

بله چرا که نه؟؟؟!!!! بعضی از بیماری ها می توانند. این بیماری ها عبارتند از: کمبود ویتامین B12، برخی از موارد نادر سرطان های ارثی، بیماری تیرویید، ویتیلیگو (نوعی بیماری که سلولهای رنگدانه ساز را در پوست سر از بین می برد)، کچلی سکه ای باعث ریزش سکه ای مو می شود. این می تواند مانند سفید شدن ناگهانی به نظر برسد زیرا موهایی که باقی مانده خاکستری یا سفید هستند. وقتی موهای شما دوباره رشد می کند، می تواند خاکستری ، سفید یا رنگ طبیعی شما باشد.

آیا استرس باعث سفید شدن شما می شود؟

نه مستقیم اما می تواند شرایطی ایجاد کند که باعث ریزش موهای شما حدود 3 برابر سریعتر از حالت طبیعی شود. ممکن است وقتی موهایتان دوباره رشد می کند ، به جای رنگ اصلی سفید باشد.

ارتباط سفید شدن موها با سیگار

یک مطالعه نشان داد که موهای افراد سیگاری قبل از 30 سالگی، 2.5 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری سفید می شوند.

کندن یا نکندن موی سفید؟

یک داستان از زمان قدیم وجود دارد که می گوید اگر یک موی سفید را بکنید ، سه تا موی سفید به جای آن رشد می کند. این اتفاق نمی افتد، با این حال موی سفید را نکنید. شما فقط امر اجتناب ناپذیر سفید شدن موهایتان را به تأخیر می اندازید چرا که رشته موی سفید دیگری جایگزین آن خواهد شد. علاوه بر این ، بیرون کشیدن مو می تواند به فولیکول ها آسیب برساند ، آنها دیگر رشد نمی کنند.

موهای سفید آسیب پذیرترهستند

موهای سفید نازک تر از موهای طبیعی هستند، زیرا کوتیکول آن نازک تر است. موهای شما به رنگ طبیعی به عنوان یک محافظ طبیعی در برابر آب، اشعه ماورا بنفش خورشید ، رطوبت ، مواد شیمیایی نیاز دارند. بدون وجود این محافظ ، موهای شما آب از دست می دهد. بنابراین شما احساس می کنید که موهایتان خشک ، شکننده و زبر شده است.

استتار بدون رنگ

اگر فقط چند موی سفید دارید، در صورت خلاقیت می توانید آنها را پنهان کنید. یک سربند زیبا بزنید. یا مدل موهای خود را تغییر دهید.

می توانید موهایتان را رنگ کنید

خودتان می توانید این کار را با جعبه داروخانه انجام دهید. به دنبال محصولاتی باشید که برای موهای سفید طراحی شده باشند. رنگ دائمی بهتر از رنگ نیمه دائمی ، ریشه های سرسخت را می پوشاند.

از حنا استفاده کنید

اگر نگران آسیب های ناشی از رنگ های شیمیایی هستید، استفاده از حنا طبیعی را در نظر بگیرید. این ماده می تواند رنگ قرمز، قهوه ای یا سیاه را به هر نوع بافت مو اضافه کند. رنگدانه های پودر شده از برگ گیاه حنا می توانند به خوبی کار کنند تا ریشه های سفید شما را استتار کند.

موهایتان را درست اصلاح کنید

یک اصلاح عالی با سبک و جزییات بسیار زیاد بزنید و هر 6-8 هفته یک بار اصلاح کنید.

 

منبع:

  • The Library of Congress “Everyday Mysteries: Why Does Hair Turn Gray?”
  • Tsippora Shainhouse, MD, dermatologist, Beverly Hills and Long Beach, CA; clinical instructor, University of Southern California.
  • Harvard Medical School: “Why Does Hair Turn Gray?”
  • Indian Journal of Dermatology Venereology and Leprology: “Premature Graying of Hair.”
  • Indian Dermatology Online Journal: “Smokers’ hair: Does smoking cause premature hair graying?”
  • Diana Gallegos, editorial fashion hair expert, Twist, Cut, Extend, San Francisco.
  • Andrew Fitzsimons, celebrity stylist, Los Angeles; Alterna Haircare brand ambassador.
  • Stephanie Johnson, hair stylist, Studio Fusion, Dallas.
  • Rochelle Graham-Campbell, hair expert, Fort Myers, FL; co-founder & CEO, Alikay Naturals hair care.
  • Richard Drews, expert colorist; co-owner, White Lodge Studios Salon, Seattle.
  • International Journal of Women’s Dermatology: “Updates in the understanding and treatment of skin & hair disorders in women of color.”
  • International Journal of Trichology (India): “Hair Cosmetics: An Overview.”
  • Pharmacognosy Research (India): “Study of colouring effect of herbal hair formations on graying hair.”