پاسخ به چند سوال جنسی مهم

گاهی در مورد مسائل جنسی سوالاتی داریم که نمی دانیم از چه کسانی بپرسیم. به علاوه برخی باورها هستند که اشتباهند اما مدتهاست در بین مردم رایج هستند. در این مطلب به چند مورد از این سوالات پاسخ می دهیم و این اعتقادات اشتباه را برطرف می کنیم.

آیا رابطه جنسی باعث افزایش وزن می شود؟ 

رابطه جنسی باعث افزایش وزن نمی شود، اما عدم تعادل هورمون های جنسی می توانند بر روی وزن تاثیر گذار باشند. این عدم تعادل بر روی فعالیت های جنسی شما تاثیری ندارد و به عواملی مانند سن بلوغ، قاعدگی و یائسگی بستگی دارد.

برخی افزایش وزن بعد از ازدواج را با رابطه جنسی در ارتباط می دانند، اما در حقیقت علت افزایش وزن بعد از ازدواج به رابطه جنسی ارتباطی ندارد و به خاطر آسایش و امنیتی است که فرد به دست می آورد. به علاوه افراد مجرد کمتر از افراد متاهل غذا می خورند.

 

آیا اسپرم واقعا منبع پروتئین محسوب می شود؟

خیر! بر خلاف باور عامه تنها 5 درصد از مایع منی را پروتئین تشکیل می دهد، سایر ترکیبات آن عبارتند از: قند (فروکتوز و گلوکز)، سدیم، زینک، کلسیم، اسید لاکتیک، منیزیم، پتاسیم و اوره.

باوری وجود دارد که خوردن این مایع مفید است، اما در کنار تمام مواد مغذی موجود در این ماده، خوردن آن توصیه نمی شود، چرا که از طریق این مایع انتقال بیماری ها اتفاق می افتد. به علاوه برخی افراد واکنش های حساسیتی به آن نشان می دهند.

 

آیا ویروس HIV از طریق بوسیدن هم منتقل می شود؟

بله امکان آن وجود دارد! در مورد روش های انتقال ویروس HIV سو تفاهم های زیادی وجود دارد. فقط مایعات خاص بدن، مانند خون، مایع منی، ترشحات واژن، مایع خارج شده از مقعد و شیر مادر، حاوی ویروس HIV هستند. این ویروس از طریق بزاق، عرق، پوست، ادرار یا مدفوع منتقل نمی شود.  بنابراین ارتباط های معمول اجتماعی، مانند بوسیدن گونه، دست دادن، استفاده از لیوان مشترک یا در آغوش گرفتن ویروس HIV را منتقل نمی کند.

اما دقت داشته باشید که در برخی موقعیت های خاص ویروس HIV از طریق بوسیدن هم منتقل می شود. اگر در دهان فرد ناقل ویروس به هر دلیلی خون وجود داشته باشد و شخص مقابل  در دهان خود زخم باز و خونریزی کننده داشته باشد (مانند خونریزی از لثه ها، بریدگی یا تبخال باز) – در این شرایط بوسه طولانی مدت و بوسه ای که بزاق و زبان در فرد با هم برخورد داشته باشند، می تواند منجر به انتقال ویروس شود.

 

فشار خون بالا چه تاثیری بر نعوظ و رابطه جنسی می گذارد؟

فشار خون بالا می تواند باعث ضخیم شدن یا حتی پاره شدن رگ هاب خونی شود. این امر باعث می شود گردش خون به آلت تناسلی مردان محدود شده و اختلال نعوظ را در پی خواهد داشت. به علاوه برخی داروهایی که برای فشار خون مصرف می کنید اختلال نعوظ را در پی دارند.  اما اینکه فشار خون و اختلالات جنسی در خانم ها چه ارتباطی با هم دارند، هنوز کاملا مشخص نیست. بدن خانم ها بسیار پیچیده است و عوامل مختلفی بر روی تمایلات جنسی آنها تاثیر می گذارد.

اما آنچه مشخص است این است که برای ارگاسم شدن لازم است حجم مناسبی از خون به کلیتوریس و واژن برسد که فشار خون بالا بر روی این مسئله تاثیر می گذارد. آنچه باید متذکر شویم این است که فشار خون یک بیماری مزمن است که هیچ نشانه ای ندارد و ممکن است بسیاری از ما به آن دچار باشیم در حالیکه خودمان نمی دانیم. لازم است مرتب فشار خون خود را چک کنید.

 

اندوه بعد از رابطه جنسی یا postcoital dysphoria چیست و چرا بروز می کند؟

برخی افراد بعد از رابطه جنسی احساس ناراحتی یا خشم می کنند. این مشکل postcoital dysphoria یا اندوه بعد از سکس نامیده می شود. علائم این مشکل بعد از اتمام برقراری رابطه جنسی و به ویژه بعد از ارگاسم بروز می کند که عبارتند از: ناراحتی شدید، گریه، خشم و یا عصبانیت شدید. اندوه بعد از سکس در بین مردها شایع تر است، طبق بررسی ها 34 درصد مردها بعد از اتمام سکس احساس ناراحتی یا عصبانیت می کنند در حالیکه خانم ها تنها 2 درصد این تغییر روحی را تجربه می کنند.  برخی مهم ترین علل این مشکل عبارتند از: ترشح ناگهانی و زیاد برخی هورمون ها که باعث تغییر روحی فرد می شود، مشکلات ارتباطی با شریک جنسی، احساس گناه و تجربه های ناخوشایند جنسی در گذشته.

ارتباط میل جنسی و حس بویایی چیست؟

جالب است بدانید قوی بودن حس بویایی نشان دهنده بالاتر بودن میل جنسی است. بررسی ها نشان داده اند این افراد در روابط جنسی خود موفق تر عمل کرده اند. همچنین خانم هایی که نسبت به بوها حساس تر هستند، ارگاسم بهتری را تجربه می کنند. البته حس بویایی لزوما با میل جنسی یا عملکرد جنسی فرد ارتباط ندارد، اما نوعی ارتباط مثبت بین حس بویایی قوی و ارگاسم های مکرر وجود دارد.

علت کم شدن میل جنسی چیست؟ 

برخی عادت های روزمره ما بدون اینکه متوجه شویم بر روی تمام عملکردهایمان تاثیر می گذارند. اگر میل جنسی شما کم شده حتما به برخی از این عادت ها دقت کنید، اینها عواملی هستند که باعث کاهش میل جنسی شما می شوند:

  • فست فود زیاد می خورید، فست فودها چربی های مضر زیادی در خود دارند.
  • نمک زیاد مصرف می کنید؛ نمک باعث بالا رفتن فشار خون شده و فشار خون هم اختلالات نعوظ و ارگاسم را به دنبال دارد.
  • استرس دارید، استرس یکی از مهم ترین عواملی است که باعث کاهش میل جنسی می شود.
  • سعی نمی کنید تنوعی در روابط خود ایجاد کنید.
  • در مورد مشکلاتتان صحبت نمی کنید.
  • حس بدی نسبت به بدن و اندام خود دارید و زیبایی های خود را نمی بینید.
  • الکل بیش از حد مصرف می کنید.
  • شب ها خواب کافی ندارید.
  • وزن تان زیاد شده است.
  • اینکه سیگار می کشید.

 

بزرگترین اشتباهات مردان در رابطه جنسی که زنان را ناامید می کند چیست؟

بزرگترین اشتباهات مردان در رابطه جنسی که مبنای علمی دارد و بررسی های انجام شده نشان داده اند:

  • اهمیت ندادن یا کم اهمیت دادن به عشق بازی قبل از رابطه
  • سوال پرسیدن دائم مرد از زن در هنگام رابطه (پرسش در مورد اینکه به ارگاسم رسیده یا خیر)
  • مقایسه زن با بازیگران فیلم ها یا حتی بازیگران پورن و تقاضاهای غیر منطقی
  • خشونت بیش از حد
  • خوابیدن بلافاصله بعد از رابطه

توصیه می شود آقایان به خانم ها اجازه دهند حس و نیاز خود را به راحتی بیان کنند، بیان نیاز به معنای فاسد بودن خانم نیست، به علاوه زن و مرد بهتر است در مورد نیازهای خود با هم صحبت کنند، اما نه در زمان برقراری رابطه جنسی. در حین رابطه بهتر است از اتفاقی که می افتد لذت ببرند و در زمانی به غیر از آن در مورد خواسته های خود بگویند.

 

منبع:

وب ام دی