آندومتریوز راه درمان دارد؟

آندومتریوز بیماری شایع در بین زنان و به معنی رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم است، لگن شایع ترین محل بروز آندومتریوز است. در این بیماری بافت اندومتر (لایه داخلی رحم) در بیرون از محل اصلی خود (رحم) تشکیل می شود و این بافت می تواند در تمام بافت های بدن به جز طحال به وجود آید.

با پیشرفت علم و بهره گیری از تجهیزات پزشکی مدرن، امکان درمان بیماری آندمتریوز فراهم شده، کما اینکه تاکنون تعداد زیادی در ایران درمان شدند.

کاهش درد، رفع ناباروری از جمله مزیت های درمان این بیماری می باشد، بیمار تا سن یائسگی تحت مراقبت است و ضایعات اجازه برگشت پیدا نمی کنند.

برخی پزشکان به بیماران آندمتریوز اعلام می کنند که این بیماریی است که همیشه با آنان خواهد بود و درمان پذیر نبوده و بیماران باید با شرایط آن بسازید، که موضوع اشتباهی است

نیاز نیست بیماران ایرانی آندمتریوزی برای درمان به خارج از کشور بروند

در حال حاضر نیازی نیست بیماران برای درمان آندومتریوز حتی نوع بسیار پیشرفته آن، به خارج از کشور برود.

اطلاعات پزشکان ایرانی از بیماری و عمل جراحی لاپاراسکوپی به‌روز بوده و آنان تجربیات و اندوخته های علمی بسیار مناسبی در این زمینه دارند.

خطر ابتلا به سرطان تخمدان در افراد مبتلا به آندمتریوز وجود دارد!

بیماران آندومتریوز علاوه بر موارد نظیر ناباروری، مستعد برخی بیمارهای خطرناک از جمله سرطان تخمدان هم هستند.

جراحی های ناقص و با ابعاد زیاد، عواقب ناگواری می تواند برای فرد بیمار در سنین باروری ایجاد کند. بیمار با یک یا چند عمل جراجی ناقص، دچار عوارض ناگواری خواهد شد

اگر آندومتریوز توسط ماما، پزشک عمومی و متخصص زنان در سایر مراکز درمانی تشخیص داده می شود باید بیمار به مراکز درمانی تخصصی ارجاع شود تا خدمات مناسب را دریافت کند.

برخی بیماران نیاز به درمان دارویی دارند، اگر بیمارانی نیاز به جراحی داشته باشند در اغلب موارد به روش لاپاراسکوپی انجام می شود و در موارد بسیار معدودی این کار به روش جراحی شکم باز خواهد بود.